De huur moet voor de eerste dag van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Dan heb je een betaalachterstand. In dit geval sturen we je een betaalherinnering (aanmaning). Hierin geven we aan wat je achterstand is, hoe je je achterstand kunt oplossen en/of je een betalingsregeling kunt afsluiten. Het is daarom belangrijk dat je zo snel mogelijk contact met ons opneemt via (020) 621 43 33. Samen kijken we of er voor jouw situatie een passende oplossing mogelijk is.
Betaalafspraak maken
Kun je de betaalachterstand niet meteen betalen? Neem dan contact met ons op via (020) 621 43 33 en we kijken welke mogelijkheden er voor je zijn.
Aan de betalingsregeling zijn voorwaarden verbonden:
- De betaalachterstand mag niet verder oplopen.
- Je betaalt het termijnbedrag van de betalingsregeling voor de eerste van de maand.
- Naast het (termijn)bedrag betaal je dus nog steeds de maandelijkse huur. Dat betekent dat dit bedrag ook op de eerste van de maand op onze rekening staat.
Hou je je niet aan deze voorwaarden? Dan vervalt de betalingsregeling en schakelen we een deurwaarder in. De kosten voor het inschakelen van de deurwaarder moet je zelf betalen.
De gemeente kan je helpen met je betaalachterstand
Huur je een woning? Dan zijn wij volgens de wet verplicht om je contactgegevens en de hoogte van je betaalachterstand door te geven aan de gemeente. De gemeente kan je bellen en/of bij je langs komen om je te helpen. Wil je niet dat zij contact met je opnemen? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Horen wij niets van je? Dan gaan wij ervan uit dat je geen bezwaar hebt. Je kunt ook zelf hulp zoeken, op de website van de gemeente vind je verschillende mogelijkheden voor schuldhulpverlening.